sarajohnsson

Alla inlägg under september 2010

Av Sara Johnsson - 7 september 2010 14:36

Har sista maskinen tvätt på tvättning nu, och jag har fortfarande inte ens börjat städa! Snacka om att vara seg på att påbörja någonting. Och det är ju de som är jobbigt. När man väl börjat städa så flyter de ju på, och så är man klar på nolltid. Dock inte alla gånger. Haha :)


Tänkte ju att jag nu skulle ta tag i skiten, men icke, för min finaste vän kommer på snabbvisit innan hon ska jobba, så jag ska ta och slänga igång lite kaffe :) Kaaanske hinner jag diska i alla fall innan hon kommer? 


Slänger upp en "flummig" bild. Flummig kallar jag den, för det var jag, pilla o ello som hade såå roligt hemma hos mig, när vi tog massa bilder. Ibland skulle vi se ledsna ut (vilket var meningen på denna bilden jag lägger upp nu), och ibland jääätte glada osv. Haha! 


  

Glad, ledsen eller sur, spelar ingen roll. 

Älskar min vän i vilket fall som helst :)

Av Sara Johnsson - 7 september 2010 10:53

.. Ska jag pyssla med idag. Tvätt e verkligen en nackdel när man bor

i lägenhet och inte har egen tvättmaskin. Jag verkligen hatar att behöva

passa tvättider, man blir ju så låst halva dagen. 


Men samtidigt, så får man passa på o städa då, när man ändå

bara väntar på att tvätten ska bli klar! :)


Annars vet jag inte vad som händer idag. Ida ska väl passa Leya när

Hanna jobbar, så jag kan hoppas att dom kommer och hälsar på mig =) 


Men just nu tänker jag bara sitta här och njuta av mitt kaffe, 

sen tar jag duschen innan de e tvättdags, för de blir ändå mer tvätt när

man har duschat! 


Jag tycker de e så kul att Lillen o Hugo kommer så bra överrens!

Här får dom godis av Johan =)


Igår när Elina och Matte var här, o dom hade hyndet med sig, 

så låg Hugo o Lillen bredvid varann o sov, synd vi inte tog bild på de. 

Men nästa gång dom e här så får vi försöka komma ihåg o ta mer bilder :)

Av Sara Johnsson - 6 september 2010 18:25

Det var längesen vi spelade det nu, så därför passar jag och Elina på! 

Men vi  har tagit matpaus och så nu :) Äta bör man, annars dör man!

Ganska dåligt "citat", om man nu kallar det för ett citat?


Jahaa.. Va händer idag då? 

Jag började min dag vääldigt bra. Sov till halv tolv.

Och jag hade sån ångest när jag vaknade!


Jag har i alla fall kört Ida till Karlshamn idag, hon skulle till tandis. 

Eftersom Ida passar Leya idag, så fick ju hon såklart följa med =) 

Så hon var med mig och Johan medans Ida var och gjorde de hon skulle.


En stund efter vi kommit hem, kom Elina och Mathias på besök :)

Och nu snart tänkte jag börja fixa i förrådet, så de blir nån ordning där. 

Vi har ju inte tagit hit grejerna från gamla förrådet än. Och där är de ju sån

jääkla oreda =/ 


Annars i kväll blir de la film som vanligt, kan jag tänka mig? 



Av Sara Johnsson - 5 september 2010 01:11

Nu har mina filmflickor lämnat mig i ensamheten. Haha. 

Tyvärr blev de ingen film, vi stötte på en massa problem istället.


Så istället för film åt vi chips och godis och snackade skit. 

Tycker de va mycket trevligt att få lite sällskap idag med. 

Igår var ju Elina här och kollade film. Då blev de babysitter wanted.


Om man bortser från att ungen i filmen var djävulens son, som hade

horn, så var filmen helt okej. Kan ju jag tycka! Haha. 


Hoppas Ida o Hanna läser detta inlägget.. "Kan ju jag tycka"


Aja, nu e mina tänder borstade och jag ligger i sängen och skriver här,

samtidigt som jag försöker kolla på tv.


Vet inte riktigt vad jag ska göra. Om ja ska se film eller bara tv.

Känner mig inte jäätte sömnig nu, fast att jag e trött, men sätter jag igång

en film så lär ja ju somna o då känns de så tråkigt o behöva se den igen! 


Nu e de bara en natt kvar som jag inte får drömma mardröm. 

Och skulle jag vakna i natt av en mardröm, vaad gör jag då? 

Gillas inte. Jag hatar mardrömmar. Dom skrämmer mig till och med 

mer än vad skräckfilmer gör :( haha. 


Jag drömde en mardröm här om natten, vaknade och rös lite av en 

obehaglig känsla.. Sen försöker ja somna igen, men då fortsatte ju 

mardrömmen där den slutade, så då kunde jag ju inte mer än väcka baby och 

lite ynkligt berätta för honom att jag drömt en mardröm och att jag var rädd. 

Sen kröp jag närmare honom, och bad stackarn prata med mig så ja inte skulle 

somna om, men de enda ja fick fram efter de var att jag var jätte trött, 

sen snarkade jag igen :P 


Nu orkar jag inte skriva mer! bye

Av Sara Johnsson - 4 september 2010 12:29

Var finns grejer när man behöver dom? 


Jag har ända sen jag flyttade in stört mig på ett par krukor för att dom varit 

i vägen och stört mig för jag inte direkt haft användning för dom. 


Men nu ska jag testa dom i köksfönstret. Och då hittar jag två, 

men en e helt väck. Såå irriterande. Antingen e grejer i vägen, eller så e dom borta när man ska ha dom :P Buuuu! 


Sitter nere hos mamma nu, och drickder lite kaffe, sen får jag väl upp o leta efter krukan igen. :) 


Halv fem blir de jobb. 


Ovido - Quiz & Flashcards