sarajohnsson

Alla inlägg under augusti 2010

Av Sara Johnsson - 27 augusti 2010 06:51

På att uppdatera som vanligt. 


Sitter och dricker lite kaffe och lyssnar på

Eminem feat. Rihanna - Love the way you lie , 

som syster fixat till min dator när hon lånade den :) 


Tiden går fort, och jag ska snart till jobbet, 7.30 - 16.00 pass idag. 

Imorgon jobbar jag 6.45 - 15.15, sen e ja ledig på söndag :) 


Flytten går också bra. Tycker vi har fått till det bra med att först flytta

småsaker och sist möbler. Så skönt att ha mycket på plats innan möbler 

kommer in. Annars bor man ju i bara flyttkartonger, men de slipper vi nu,

eller jaa, en och annan men inte hela lägenheten full :)


Det i "rumväg" som e helt klart, är att vi putsat fönster, fått upp gardiner och blommor i vardagsrumsfönster och sovrummet. O såklart städat golven o så i dom rummen med. De andra rummet har vi lite grejer i som ska upp idag, sen ska de me städas o göras i ordning för inredning :) Men me de rummet e de ingen brådska. 


Nej men jag har inte tid att sitta här o mala nu. Jobbet kallar! 

Av Sara Johnsson - 16 augusti 2010 22:16

...Från Mjällbymatchen och färdig för sängen. Ligger redan i sängen också för den delen =) 


Och Mjällby vann med 1-0. Så nu ha dom tre raka vinster mot just örebro. 

Och inte har örebro ens gjort ett enda mål på mjällby i år!


Jag tycker de va dåligt att Eken inte spelade från start. Kanske kunde 

blivit 3-0 istället, om han sluppit hoppa in efter 60.... nånting minuter?

Menmen, sau e de. Duktig e han =) 


Imon ska jag passa Leya fisen, heeeela förmiddan. 

Snacka om att ja kmr va trött imon kväll. Har sovmorgon efter som jag

jobbar kvällen, men ska ändå upp lite innan sju. Haha. Allt för Leyskii=)


Nu ska ja slänga igång filmen jag ska somna till, good night!

Av Sara Johnsson - 16 augusti 2010 16:09

Typ nyss hemkommen från jobbet. Haft lång dag idag :) 

Nu ska jag ha lite kaffe, sen ta en dusch och senare blir de nog Mjällby. 

Dom möter Örebro idag. Hoppas på vinst annars blir ja besviken att ja åkte dit. 


Usch, blev trött nu! Datorn gör en såå slö ibland, me de skiter väl ja i =) 

Av Sara Johnsson - 15 augusti 2010 11:36

Har varit uppe sen sju idag och tvättat. Inget bättre liv på söndagar =) 

Haha. Nej men brukar faktiskt aldrig tvätta så här tidigt. 

Vi ha typ standard tvättid mellan 12-17. Men icke idag.


Jojje kom ju hit efter jobbet i morse med, och drack lite kaffe. Sen körde vi ner till liljas och handlade lite frukost och så. En trevlig förmiddag helt enkelt :)


Nu sitter jag här och glor. Johan har precis varit nere och hämtat tvätten så nu e vi klara med det. Jag ska ta en kopp kaffe till och sätta mig ute på balkongen en stund =) Sen tror jag faktiskt att jag ska fortsätta packa lite till. Vi ha rätt gott om tid på oss, så jag tar bara lite skitgrejer som man vet att man inte behöver den sista veckan, för imorgon e de en vecka kvar tills vi får de nya =) 


Och på Lördag döps Leya, och Magge ska vi fira att han e halvvägs till 60 då med ;)


Nahe, nu ska Johan tvätta bilen så jag sätter mig ute med mitt kaffe. 

Good bye!

Av Sara Johnsson - 14 augusti 2010 22:29

När jag och Elina satt ute på balkongen och pratade efter kvällsmaten så hörde vi några ungar som skrek, så vi kollade ner.


Då e de samma kille som skrämde katten o hade mamman som skällde på mig, och en annan tjej som kastade sten på några kattungar och försökte putta ner dom från ett plank.. Sen kom ägaren till dom katterna ut och sa till att dom inte fick skrämma och vara taskiga mot katterna.. 


Kan ni fatta va ungarna skriker då? Jag kan knappt.

Iaf så skriker dom att om vi inte får klappa katterna så säger vi till vår mamma och pappa för då ska vi döda katterna, och vi ska också säga till vår mamma och pappa att vi ska döda er.. Sen fortsätter dom skrika;

Vi ska göra kattfärs av katterna och äta upp dom, och att dom skulle flå dom levande osv.. Hur faaan rent ut sagt kan en femåring stå och skrika sånt? 

De är så sjukt alltså.. Som TUR väl är så filmade jag och Ello när dom skrek att dom skulle göra kattfärs av katterna och flå dom levande och att dom skulle döda dom som stod på balkongen. 


Jag är sååå trött på detta nu. Kom precis hem, varit och pratat lite med Jojje om detta, och när jag kommer hem e min katt så rädd att han knappt följer med oss in. Det ska bli fruuuktansvärt skönt att flytta alltså. 


Så här ska inte mina barn bli fostrade i alla fall. Fy, jag tycker de e hemskt.

Blir såå förbannad! Ska en femåring ens kunna såna ord? :S


Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på lite film tror jag, ska upp sju och tvätta imorgon bitti. Godnatt allesammans!





Av Sara Johnsson - 14 augusti 2010 19:55

Jag har en hyfsat god kväll.. Haft de trevligt med elina på balkongen. 

Sen drar vi och handlar för vi tänkte göra varma mackor. 


Och när vi e på väg hem till mig igen så går vi här ute på gården med min kise framför oss. Då hoppar en unge fram och viftar och "fräser" mot katten så han blir rädd. 


Och jag säger; Vad gör du? Varför är du elak mot honom.

Då öppnar hans mamma fönstret och frågar vad jag håller på med? 


Haha. Jag menar.. Kan man stå i ett fönster o glo, men "råka" missa vad ens eget barn gör? Så där fick jag en utskällning. Smått irriterande, men gick bara därifrån sen efter jag frågat om hon inte såg vad han gjorde. 


För orka låta nån som e vuxen stå o gagga på en annan vuxen istället för att säga till sitt barn att vara snäll mot djuren? Hur lär sig annars barn nånting? 


Nää ja orkar inte. Lär få vara irriterad resten av kvällen. 

Man får hoppas att barnen på de andra stället är snällare mot djur än vad dom e här. Typ varje dag ser man hur barnen skrämmer katterna här ute. 

Såå tråkigt :( 


En dag stod två killar och viftade mot min katt met plastgevär. E de friskt?


Menmen. De va gott med varma mackor i alla fall =) 

Och skönt att skriva av sig. Ha en fortsatt bra kväll!

Av Sara Johnsson - 6 augusti 2010 12:17

Är hemma nu efter jobbet. Men ska tillbaka klockan tre.

Min andra delade dag denna veckan. Fått lite extra,

både dagar o nätter. Så bara för mig att jobba på =)


Har precis slängt i mig lite av gårdagens mat, och satt igång

kaffet. Så fort kaffet e klart ska jag sätta mig på balkongen med Johan

och spela lite chikke!


Och snart flyttas de! Nu e lägenheten helt såld, och vi har kvar den

några veckor till. Luuvely. Men guud vad jag kommer sakna mina tapeter!

I really lööv them.. :( Få man ta dom med sig? Hihi.


Nahe nu e kaffet klart. Sen tar jag en sträckning i sängen innan jobbdsags igen=)

Av Sara Johnsson - 5 augusti 2010 09:48

Har haft sovmorgon idag. Mycket skönt! Jag har bara hunnit duscha och sätta på kaffe sen jag vaknade.


Så nu sitter jag här med en kopp kaffe, och skriver här och skickar mess

till lillasyster. Försöker locka hit henne :) men de går inte så bra.

Vi får se hur de slutar :). Jobbar kvällen idag så börjar ett. Skönt =)


Nahee, nu ska jag ut på balkongen och sätta mig med mitt kaffe.

Ovido - Quiz & Flashcards