sarajohnsson

Alla inlägg under april 2011

Av Sara Johnsson - 29 april 2011 23:31

Nu e ja äntligen ledig imorgon. 

Jag hade verkligen velat sova bäst i natt, men lär jag

kunna glömma :/ Sånt skit! 
Hatar mina "sovadåligtperioder" :(


Meeen i alla fall, så blev de kaffe hos ello med jojje efter 

arbetsdagen. Sen drog jag o ello en sväng till Karlshamn

för lite thaimatsmys :) Veryy trevligt!


Tror jag snart ska ge sängen, och slänga igång en film :)


Stenbocken
den 29 april

 

VARDAG:

Någon i din närhet har länge väntat på din hjälp. Om du sviker nu så kan det straffar sig senare.


KÄRLEK/RELATIONER:

Om din partner och du nyligen har grälat så är det här en bra dag

att försonas.


PENGAR/ARBETE:

Just nu kan du inte ens klara av hälften av alla de inköp du skulle behöva utföra.


DAGENS CITAT:

Virgine des Rieux - Det är med den stora kärleken som med spöken. Alla talar om den men få har verkligen sett den.


LYCKONUMMER:

33

Av Sara Johnsson - 28 april 2011 22:50

Jag är tröttast, och ska snart ge sängen. Och det kommer

garanterat bli mer än 2-3 timmars sömn i natt. 

Jobb imon med, sen tar jag i alla fall helg en dag innan jag drar

mitt extrapass på söndag kväll! 


Knappt varit hemma idag. Först jobbet, sen Ikea med Ellen,

och därefter kaffe hos Mills med tjejerna :)


Jaha, och tack för att jag har ett mycket fint blåmärke 

på hakan. Fattar inte varför jag ska få blåmärken så lätt. 

Men det är i alla fall kul att luras att jag ramlat och slagit

i hakan. Haha! Feeels gräääjt. 


Nu tänker jag göra mig redo för sängen , naatti ! 


Stenbocken
den 28 april 

VARDAG:

Har du möjligen pratat bredvid mun. Skulle det i så fall vara skälet till den motvilja som en viss person nu visar dig.


KÄRLEK/RELATIONER:

Din dag kommer att handla mer om kärlek än om någonting annat.


PENGAR/ARBETE:

Undvik att ta jobbet med dig hem. Du behöver vilan.


DAGENS CITAT:

Arabiskt ordspråk -Den som strör ut nålar skall akta sig för att gå barfota.


LYCKONUMMER:

15

Av Sara Johnsson - 26 april 2011 23:13

Godkvääll ! 


Nu har jag bara en kväll kvar att jobba imon, sen har jag två

dagturer innan det är dags för lite helg igen :)

Och i helgen är det Valborg, vilket jag och mina kaffevänner

diskuterat lite ikväll. Nu vet vi kanske snart vad som sker!

I vilket fall som helst lär det bli trevligt :) 


Jag är ganska trött nu, men inte riktigt tillräckligt för 

att lägga mig, så jag tänkte kolla ett avsnitt 

Big Brother innan det är dags för lite sömn!


På återseende :)

Av Sara Johnsson - 25 april 2011 10:23

Stenbocken
den 25 april


VARDAG:
Oväntade saker händer hela tiden. En oväntad resa kan ses runt hörnet.

KÄRLEK/RELATIONER:
Allt som heter kärlek är jobbigt, var för dig själv och ägna dig åt någon hobby, det får dig att tänka på annat.

PENGAR/ARBETE:
Det kan dyka upp ett lockande erbjudande om annat arbete, det är en fin chans. Slösa inte med pengar i onödan.

DAGENS CITAT:
Beatrice Stella Tanner -Äktenskapet: dubbelsängens djupa, djupa ro efter schäslongens tumult.

LYCKONUMMER:
18

Av Sara Johnsson - 24 april 2011 23:09

Jaa, mosters älskling är inte liten längre, fyller ett år idag.

mycket trevligt kalas med massa bus :)

She is just soooo lovely! 


För övrigt så fick jag vääärsta chocken ikväll. 

Vilken Big Brother skräll säger jag bara, nästan det värsta

jag varit med om. Och nästan så det snart inte är värt att 

titta på längre. Åååårets sämsta avsnitt. 

Jaag tänker inte säga vad, för jag vet att lilla bobbo blir

ledsen på mig igen då, och vem vill det? :)


Yesterday hade vi lite ferre hos lampischen. Började lugnt,

med lite grillning, öl och daaance. Sen började ölhävartävlingen,

och då gick det bara utför! Haha. Skallebanken kom krypande,

och slutade med blixtrande panna. O de va inte okej! 
Men jag vann iallafall :D Haha. Jag måste lära mig att 

dricka vatten ordentligt! 


Nej, nej. Nu får de vara nog =)

Soov gott!


 

Av Sara Johnsson - 23 april 2011 09:22

Jag har en massa helg som jag ska utnyttja nu.

Årets första grillning med familjen igår, and it was nice!


Jag och Ello beger oss snart till skåne för lite shopping,

och för trevlighetens skull :) Senare kör vi en grillning,

med en massa ölande. Därefter får vi se vart kvällen tar oss!

Det blir nog roligt vilket som, för i bra sällskap har man alltid kul.


Stenbocken
den 23 april
 

VARDAG:

Någon försöker med alla medel att få din uppmärksamhet, men du verkar vara både blind och döv. Håll öronen och ögonen öppna.


KÄRLEK/RELATIONER:

En person med röda kläder vill lära känna dig. Men ta det varsamt för ni kanske inte är redo för ett förhållande än.


PENGAR/ARBETE:

Pengar får dig på bättre humör. Låna en mindre summa om du inte har några. Du mår bra av att shoppa och spendera. Kvittona kan du gå igenom i morgon.


DAGENS CITAT:

Diogenes -Det måste funnits en mening med att vi fick två öron men bara en tunga.
 

LYCKONUMMER:

30

Av Sara Johnsson - 18 april 2011 19:48

Stenbocken
den 18 april
 

VARDAG:

Du är impulsiv och idag händer det ideligen oväntade saker runt dig.


KÄRLEK/RELATIONER:

Idag kanske du kan få uppleva din partner från en ny sida och det kan ge förälskelsen mer näring.


PENGAR/ARBETE:

Noggrannhet gäller idag i arbetet. Annars kan det sluta med en mindre katastrof.


DAGENS CITAT:

Shakespeare -Lyckan är lik en parfym, vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.


LYCKONUMMER:

21

Av Sara Johnsson - 17 april 2011 13:00

Är nu hemma på timmar, och jag känner inte för att göra något

annat än ligga i soffan, tills det är dags att bege sig till jobbet 

igen. Därför tänkte jag slänga igång gårdagens BB avsnitt och

ligga här i sååfan och mysa :) Men först ska jag fixa ihop 

något ätbart! Fem timmar kvar att jobba idag, sen är

denna helgen gjord :) 


Stenbocken
den 17 april
 

VARDAG:

Något som rör konst eller vackra miljöer kan kanske bli dagens bästa händelse.
 

KÄRLEK/RELATIONER:

Våren har varit en besvikelse men det är kanske nu som du kommer att träffa den stora semesterflörten.
 

PENGAR/ARBETE:

Ideellt arbete väcker ditt intresse, det ger även tur i ditt jobb. Nu ska du vara försiktig med vad du köper.
 

DAGENS CITAT:

Bernard Shaw -Den fulländade kärleksförbindelsen ombesörjs per post.
 

LYCKONUMMER:

35

Ovido - Quiz & Flashcards