sarajohnsson

Alla inlägg under april 2010

Av Sara Johnsson - 18 april 2010 21:17

Jättegott med hemmabakad pizza.

Mammas pizzaformar fungerade utmärkt :)


Nu är vi mätta och belåtna.

Jag o Elina kollar ballar av stål,

och matte o johan spelar ps2 igen.


Ska kolla vidare nu. Bye.

Av Sara Johnsson - 18 april 2010 18:51

Jaa, nu ska mina pizzaplåtar invigas.

Fick ju två runda plåtgrejer till pizza av mamma

i födelsedagspresent :)


Degen jag o Elina har byggt upp jäser för fullt,

så om en stund kan vi börja med resten.


Nu lite tv titt och kaffe, pojkarna spelar boll på ps2 =)

Av Sara Johnsson - 17 april 2010 19:15

Håller på o lagar mat.

Blir thai idag. favvis :)


Blir kyckling, bambuskott, mini majs och vattenkastanjer

i cocosmjölk med smak av grön curry. Och stekta nudlar till de.


Oj, helt distraherad av polisen i detta inlägget.

Andra gången dom är här i dag. I morse när jag satt ute o rökte

o drack mitt morgonkaffe innan åtta kom polisen till någon.

O nu e den här igen o håller på vid nån bil?

Sån fönstertittare just nu :P


Nej, måste fixa maten o fortsätta kolla genom fönstret ;)

Av Sara Johnsson - 15 april 2010 22:25

Det var en mållös match vi fick se på stranvallen ikväll.

Kallt var det också!

Inte världens roligaste match precis :)


Usch, ett hus har brunnit ner i Norje mitt emot rocken.

När vi körde förbi på väg till Mjällby så var de typ halvt

nerbrunnet, och på vägen hem helt nerbrunnet.


Stackars dom som bodde där! :(

Hade hänt en seriekrock där i närheten också.

Räddningstjänsten o alla dom ha nog haft o göra idaag!


Jag är hungrig :/ Och trött.
Ska upp tidigt för jobb imorgon bitti.

O de va väldans gött me sovmorgon idag ska ni veta!


Nej men godnatt på er då!

Av Sara Johnsson - 15 april 2010 12:59

Härligt väder!


Lillebror Mattias kommer hit och vill spela Nhl, på ps2.

Och jag funderar på om jag ska duscha innan han kommer,

men hinner nog inte det. Hör hissen nu också, så

det kan vara han som kommer :) Och det var det. hehe.


Elina frågade om vi ville me o fiska också,

så de kanske vi med ska hinna med :P


Sen ikväll ska vi till Mjällby o kolla lite fotboll,

dom möter Kalmar FF idag.


Och AIK förlorade ytterligare en match igår.
Svenska Mästare för ett år sen. Vad har hänt?

Dom suger helt enkelt, tycker inte ett dugg

synd om dom ;) Haha.


Vi hörs!

Av Sara Johnsson - 14 april 2010 16:58

Är väldigt trött efter en lång dag på jobbet,

men e iaf ledig imorgon, och jag kommer inte att gå

upp innan klockan nio imorgon, de lovar jag :)

nu väntar jag på lite mat, som verkar vara klart nu.


Baby har gjort korvstroganoff =)



Av Sara Johnsson - 13 april 2010 18:50

Jaaha.. Snart desperate houswives på Tv.


Lillebror var här o ville bli klippt, o då ville såklart Johan de me,

fast nu orkar ja inte de :( Stackaren.


Är trött, o lär somna rätt tidigt.

En dagstur på jobbet ímon me, fast 7 - 16 blir de då.

Sen e ja ledig torsdag, o då blir de Mjällby :D

And workingtime på fredag igen 8.15 - 14.15


Faaatta vad jag längtar efter bebis. 6 dagar kvar till BF.

Fast jag ha ju sagt att den kommer den 15de, men fick

gissa 14de eller 16de. Minns inte vilket av dom ja tog.

15de var redan upptaget då, tror lina tog de :P


Bebisen kommer bli min favoritperson i hela vida världen.

Innan var mummu de, men hon finns ju inte längre,

men hon kommer alltid vara min favoritperson ändå.
Nu får ni inte tolka mig fel, älskar alla mina nära o kära ;)  



  

Av Sara Johnsson - 12 april 2010 20:58

Vilket underbart väder det har vart idag,

slutade samtidigt som Ello idag,

så då blev de kaffe hos henne.

Passade på att förstöra hennes vita matta,

spillde kaffe på den.


O vi tvättade o gnodde,

mådde lite dåligt över de,

men får trösta mig i att hon spillt cola,

på min vita matta :P Hehe.


I alla fall så har vi grillat ikväll också.

Var så sugen på o grilla när ja satt på

jobbet idag.

Så blev första grillningen i år =)


Haha och jag o baby var tillsammans i

två år i fredags, den nionde april.


Började tänka på de idag också,

och jag märkte inte ens när den dagen var.


Sju dagar kvar till BF, så jag kan bli moster,

preeeeecis när som helst! :D Me like. A lot!


Nu ska jag kolla på svenska hollywood fruar,

och äta winegummi, o sen sova,

börjar jobba 6.45 imorgon bitti.


Godnaaaatt :)


(Bild; Jag o min fina vän!)

  

Ovido - Quiz & Flashcards